Biblioteka+

Program „Infrastruktura Bibliotek” został stworzony, by pomóc bibliotekom publicznym w miejscowościach do 15 tys. mieszkańców podnieść standardy estetyczne i funkcjonalne swoich lokali. Modernizacje, które można przeprowadzić z funduszy programu powinny zapewnić użytkownikom komfort użytkowania biblioteki, szczególnie korzystania ze sprzętu komputerowego.
Wnioski do programu Infrastruktura Bibliotek należało dostarczać do 1 czerwca b.r.

W związku z tegoroczną powodzią program przewiduje także specjalne dotacje dla tych placówek bibliotecznych, które zostały szczególnie dotknięte przez jej następstwa.
Termin składania tych wniosków upływa 1 sierpnia b.r.

Więcej o Infrastrukturze Bibliotek można dowiedzieć się TUTAJ

We wtorek 14 czerwca 2011 roku, w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej, odbyła się konferencja inaugurująca program Biblioteka+. Infrastruktura bibliotek w województwie warmińsko-mazurskim, zorganizowana przez Urząd Marszałkowski i Instytut Książki we współpracy z WBP w Olsztynie.
Konferencja skierowana była do przedstawicieli władz lokalnych i dyrektorów bibliotek publicznych.
W imieniu Marszałka Województwa Jacka Protasa obecny był Klaudiusz Woźniak, Zastępca Dyrektora Departamentu Kultury i Edukacji Urzędu Marszałkowskiego. Instytut Książki reprezentowany był przez Grzegorza Gaudena, Dyrektora Instytutu Książki, Małgorzatę Kanownik i Piotra Kieżuna.
Grzegorz Gauden przedstawił założenia Programu, podkreślając istotną rolę organizatorów bibliotek. Dyrektor przedstawił działania, które Instytut Książki podejmuje w ramach Programu Wieloletniego MKiDN Kultura+: Dyskusyjne Kluby Książki, Biblioteka+. Szkolenia dla bibliotekarzy i MAK+.
Gościem specjalnym konferencji była Obywatelka Republiki Książki, reżyser i scenarzystka, Dorota Kędzierzawska, która zachęciła do udziału w akcji społecznej Republika Książki oraz zaprezentowała projekt „Polska Światłoczuła”.
Do udziału w Programie i wsparcia bibliotek publicznych przez samorządy zachęcał podczas prezentacji Andrzej Marcinkiewicz, dyrektor WBP w Olsztynie.



14.07.2010 – Inauguracja programu „Certyfikat Biblioteki+”

14 lipca b.r. podczas konferencji prasowej nastąpiła oficjalna inauguracja Programu „Certyfikat Biblioteki+” Charakterystykę Certyfikatu oraz całościowo Program Biblioteka+ nakreślili dyrektorzy: Biblioteki Narodowej, Tomasz Makowski i Instytutu Książki, Grzegorz Gauden. Według słów dyrektora Makowskiego „[...] Certyfikatem Biblioteki+ będzie się mógł pochwalić nie tylko bibliotekarz - wójtowi swojej gminy, ale także wójt – wyborcom. Certyfikat to dowód, że samorząd dba o kulturę. [...] ”

O przyznanie Certyfikatu Biblioteki+ jednostki samorządu terytorialnego będą mogły aplikować do 30 września br.

Więcej o inauguracji Programu można przeczytać TUTAJ.

Informacje o Programie znajdują się także w zakładce „Certyfikat”